Nácvik horolezecké záchrany

Nejdříve jsme se s Vymítačem zúčastnili záchranářského výcviku, který je určen pro HO Humanita Praha. Já dělal figuranta, který spadl ze skály. Vymítač vše točil na kameru. Byl to děs viset na skále v nepříjemné poloze několik hodin, ale nakonec mě snesli dolů k cestě.

Mezitím co zachraňovali druhého figuranta, jsme si s Vymítačem odskočili na nedalekou cache s názvem Prague Partner Exchange. Zde byly 3 zápisníčky pro sháňku partnera a jeden logbook. Nasmáli jsme se u deníčku „ON HLEDÁ JEHO (lesby z druhé strany)“. U leseb totiž nebylo vůbec nic. Z druhé strany se to ale inzeráty jen hemžilo. Vzal jsem si s sebou Travel Bug a vrátili jsme se ke zbytku skupiny.

Výcvik trval poněkud delší dobu a nedaleko byla cache U menhiru. Vystuoupali jsme kopec, prtože jinudy, než za šipkou skoro nechodíme a najednou jsme stáli před velkým balvanem uprostřed louky. Ještě aby tu nebyla cache! Měla prasklé víko, ale byla na pěkném místě. Proběhlo zapsání do logbooku a vrátili jsme se zpět dolů. Tam jsme chvíli klábosili a rozhodli jsme se, že jdeme do hospody.

Šli jsme, avšak nedaleko byla cache Nugget-tsil. Byl by hřích ji tam nechat bez povšimnutí. „Matesi, 60 metrů nahoru. Hint je pod skalou u jeřabiny. Pojď!“ zakřičel jsem. Drápali jsme se do kopce a mysleli si, že je cache na dosah ruky. Omyl! Pod kopcem gps ukazovala dobrých dvacet metrů nahoru. Museli jsme tedy tu ne nijak zvlášť příkrou skálu vylézt. Dosápali jsme se nahoru a tam čekala vytoužená odměna. Po uložení se tvořila fronta kačerů, které tímto zdravím.

Druhý den ráno jdu tuto cache zalogovat a koukám, že již není na svém místě. V lozích na mě kouká text: „CACHE CANCELED! Již pred rokem (v dubnu 2010) byl vlastník cache upozorněn, že cache je umístěna ve zvláště chráněném uzemí v kategorii "přírodní rezervace“ v rozporu se zákonem o ochraně přírody (zák. 114/1992 Sb.) a byl požádán o její odstranění. Vzhledem k tomu, že se tak dodnes nestalo a dochazí nejen k poškozování půdního krytu v okolí cache, ale hlavně (jak je možno zjistit i z logu) mnoho lidí se k ní dostává tak, že jde přímo za šipkou (už z podstaty geocachingu) ze soutěsky a způsobuje na svazích erozi půdy a závažná poškození zákonem chráněné přírody, byla cache dnes v 19:00 hod. mnou odstraněna a bude předána (po dohode) vlastníkovi."

Nemyslím si, že by to půdě nijak zvlášť vadilo, ale budiž. Máme to ale štěstí. Ještě chvilku a šli bychom nahoru zbytečně. :-)

««« Předchozí text: MarHanovy schody, poté FTF [Aktualizováno] Následující text: Skalní město Hrubá Skála »»»